ប្រវត្តិភ្លេងខ្មែរ និងបទដែលគេនិយមលេងក្នុពិធីសិរីមង្គល

162

ភ្លេង​ខ្មែរជា​ភ្លេង​មង្គល​ហេតុ​នេះ​ហើយ​បាន​ជា​គេ​លេង​តែ​ក្នុង​ពិធី​ដែល​ជា​មង្គល ​ដូច​ជា​ពិធី​បញ្ចេញ​ម្លប់​កូន​ស្រី ពិធី​មង្គលការ​ ជា​ដើម។ភ្លេង​ខ្មែរ​ដែល​លេង​ក្នុង​ពិធី​មង្គល​និមួយៗ​មិន​ត្រឹម​តែ​ញ៉ាំង​ឲ្យ​បរិយាកាស​ឲ្យ​អឹកធឹក​ប៉ុណ្ណោះ​ទេថែម​ទាំង​នាំ​មក​នូវ​សិរី​សួស្ដី​ជ័យ​មង្គល​​ថែម​ទៀត​ផង ដែល​ចាស់​ទុំ​ខ្លះ​បាន​ប្រកាន់​ជឿ​យ៉ាង​ខ្ជាប់ខ្ជួន​ ។

ភ្លេង​ខ្មែរ​សម្រាប់​ពិធី​មង្គល​ការ​មាន​ច្រើន​បទ​ណាស់​សម្រាប់​កំដរ​ក្នុង​ កម្មវិធី​និមួយៗ ដូចជា បទ​ហែ​កូន​កម្លោះ​ចូល​រោង ហែ​កំណត់ ស៊ី​ស្លា​ថង់​រង កាត់​សក់ សែន​ក្រុង​ពាលី កូន​ប្រុស​សំពះ​ពេលា កូន​ស្រី​ចេញ​ផ្ទឹម ចង​ដៃ​ បង្វិល​ពពិល… ។

បទ​ភ្លេង​ខ្មែរ​ខ្លះ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ទៅ​នឹង​រឿង​ព្រេង​របស់​ខ្មែរ​ ដូចជា បទ​ខ្ទោរ ខ្នង​ភ្នំ របង​រមាស បន្ទាយ​ប្រសាទ ជ្រង ជ្រង​ស្រងាត់ ទ្រាំង ដោះក្រាល កន្លេង លេង​នៅ​ពេល​លៀង​ភោជនាហារ​ថ្ងៃ​ត្រង់(ក្រោយ​ពេល​ស៊ី​ស្លា​កំណត់)ដោយ​យក​តម្រាប់​តាម​តា​ដុង​យាយ​ជ័យ ដែល​ឲ្យ​អ្នក​ភ្លេង​លេង​បទ​ទាំង​នេះ​ថ្វាយ​អ្នក​តា​ព្រៃ​ដើម្បី​លា​មាត់​លា​ក​គាត់​កាល​ដែល​បន់​ស្រន់​នៅ​ក្នុង​ព្រៃ​ហើយ​វង្វេង​ផ្លូវ​នៅ​ពេល​ដែល​គាត់​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​រៀបការ​កូន​ស្រី ។

បទ​ព្រះ​ថោង​នាង​នាគ​ដែល​ប្រើ​លេង​នៅ​ពេល​សំពះ​ផ្ទឹម​កើត​មាន​ឡើង​ក្នុង​ រជ្ជកាល​ព្រះ​ថោង (ហ៊ុន ទៀន) ដែល​ជា​បឋម​ក្សត្រ​ខ្មែរ ។ ព្រះអង្គ​បាន​រៀប​អភិសេក​ជា​មួយ​នឹង​នាង​ទាវតី (លីវយី) ដែល​ជា​បុត្រី​ស្ដេច​ភូជង្គនាគ លុះ​រៀបការ​នៅ​ឋាន​មនុស្ស​លោក​រួច​ហើយ ស្ដេច​ភូជង្គ​នាគ​បាន​នាំ​ព្រះ​ថោង​ទៅ​ជប់​លៀង​នៅ​ឋាន​បាតាល​ម្ដង​ ទៀត ។ ដោយ​ព្រះ​ថោង​ពុំ​ចេះ​វិជ្ជា​ជ្រែក​ទឹក គេ​ឲ្យ​ព្រះ​ថោង​តោង​កន្ទុយ​នាង​នាគ​ទើប​អាច​ចុះ​ទៅ​បាន ។

អាស្រ័យ​ដូច​មាន​រឿង​រាវ​ខាង​លើ​នេះ ទើប​គេ​និយម​លេង​បទ​ព្រះថោង​នាង​នាគ​រហូត​មក ​ព្រម​ទាំង​មាន​ទំនៀម​ឲ្យ​កូន​កម្លោះ​តោង​ជាយ​ស្បៃ​កូន​ស្រី​ចូល​ក្នុង​ បន្ទប់​ទៀត​ផង ។

 

សូមទស្សនាវីដេអូខាងក្រោម៖

អត្ថបទ៖ឈូកខ្មែរ

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here